Nepřehlédněte

Novinky

23.červenec 2024
Prázdninové zážitky
28.červen 2024
Krásné prázdniny
17.červen 2024
Výroční zpráva 2023
13.červen 2024
Ozvěny chudoby
27.březen 2024
Krásné Velikonoce
25.květen 2021
Výroční zpráva 2020
27.říjen 2020
Jsme tu pro Vás
23.červen 2020
Výroční zpráva 2019
20.červen 2019
Workshopy - Outcomes Star
23.květen 2017
Výroční zpráva 2016
6.červen 2016
Výroční zpráva 2015

Sociální reklama

PROČ

Posláním STŘEPu je pomáhat dětem, které jsou ohrožené zanedbáváním péče a následným umístěním do dětského domova nebo již byly do dětského domova umístěny. V České republice bylo umístění dítěte dlouhodobě považováno za konečné řešení jeho situace a bylo považováno za řešení pro dítě nejlepší.

Ze zkušeností pracovníků STŘEP, některých jejich kolegů z řad pracovníků sociálně-právní ochrany dítěte a dětských domovů vyplívá, že tomu tak není.

Obdobné jsou i zkušenosti ze zahraničí. Česká republika je řadu let lidsko-právními nadnárodními institucemi (např. UNICEF) kritizována za vysoký počet dětí umístěných v dětských domovech a za dlouhou dobu jejich pobytu tamtéž.

Za důležitou činnost v rámci pomoci těmto dětem STŘEP považuje informovat o jejich situaci, pocitech a potřebách veřejnost.

JAK i CO

Jednou z aktivit projektu Diskriminace do práce s dětmi nepatří realizovaného v rámci antidiskriminačního programu TRANSITION FACILITY NROS bylo ovlivnit veřejné mínění prostřednictvím série pěti na sebe navazujících sociálních reklam v Lidových novinách a speciální přílohy časopisu GRANTIS.

Pokud Vás zajímá:

  • Co potřebují děti v dětských domovech.
  • Jaké jsou první věty dětí po příchodu do dětského domova.
  • Co cítí rodiče, když jim odeberou dítě do dětského domova.
  • Co dětem v dětských domovech pomáhá.
  • Jaký význam má podpora vztahu mezi rodiči a dětmi v dětských domovech.

První sociální reklama

Druhá sociální reklama

Třetí sociální reklama

Čtvrtá sociální reklama

Pátá sociální reklama

Socialni reklama GRANTIS

V rámci projektu Příklad dobré praxe v mikroregionu Kladno byly v Lidových novinách uveřejněny dvě sociální reklamy mapující průběh a výstupy projektu, který přispěl ke zvýšení kvality sociálních služeb a k rozvoji lidských zdrojů.

Sociální reklama, LN 31.8.07

Sociální reklama, LN 20.8.07

Zvláštní dík patří obchodnímu oddělení MAFRA, a.s., které poskytlo STŘEPu na sociální reklamu v Lidových novinách slevu. Díky tomu, mohly být sociální reklamy zpracovány interaktivní formou v takovém rozsahu.